Powered by Invision Power Board

Reply to this topicStart new topicStart Poll

Martin Bina

Posted: August 25, 2008 09:08 am  
Quote Post

Administrator
*
Member No.: 1
Group: Admin

Yahoo
Later meer.

PMEmail PosterUsers Website

Posted: August 25, 2008 09:08 am  
Quote Post

Administrator
*
Member No.: 1
Group: Admin

Yahoo
Martin Bina hoopt op nieuwe successen bij Budvar Tabor

10-08-08 De Tsjechische veldrijder Martin Bina keert na zes jaar terug naar Team Budvar Tabor. Er werd voor het eerst gesproken over Bina in 2001. Dat jaar werd hij bij de juniores wereldkampioen in zijn eigen Tabor. Het podium werd toen vervolledigd door de Tsjechen Simunek & Kunta. Deze zege had hij vooral te danken aan zijn trainer Stanislav Bambula – niet te verwarren met de huidige crosser. De ex-wereldkampioen reed nog één seizoen voor het Cyklo Team Budvar Tabor, maar verkaste daarna naar Author Praha, waar hij meer kon verdienen. Uiteindelijk was dat een slechte keuze, want hij haalde nooit meer zijn vroegere niveau. De Tsjech kon zich nog wel eens tonen op Europese kampioenschappen, maar hij moest zich steeds meer richten op het Tsjechische veldritcircuit. Toen hij in 2006 een knieoperatie onderging, kon zijn ploeg hem niet meer gebruiken. Noodgedwongen moest Bina afzakken naar Factor Bike Team. Ook daar werd het geen succes, want hij kwam nauwelijks aan de bak door zijn zwakke knie.

Vorig seizoen probeerde Bina reeds een comeback met een zesde plaats op het nationaal kampioenschap en een zesde stek in het eindklassement van de Toi Toi Cup als gevolg. Hij viel ook op binnen Cyklo Team Budvar Tabor dat hem prompt een contract aanbood. “In de kleuren van CT Budvar wil ik me voorbereiden op het wereldkampioenschap in Tabor volgend seizoen. Mijn droom is om mijn zege van 2001 te herhalen. Natuurlijk zal het erg moeilijk worden, want het niveau bij de elites is erg hoog. Dit seizoen wil ik ook weer behoren tot het nationale team, om vervolgens geselecteerd te worden voor het WK in Hoogerheide. Dit jaar leg ik nog de nadruk op de Toi Toi Cup en afhankelijk van mijn succes zal ik steeds meer internationaal gaan rijden”, aldus Bina zelf. Ook zijn trainer Bambula is opgetogen: “Ik ben bijzonder blij dat Martin terug bij ons komt rijden. Het zal een grote concurrent worden voor de huidige toppers in de veldritwereld. Zijn leeftijd (25 jaar, red.) duidt er ook op dat hij nog groeipotentieel heeft.” Martin Bina is sinds 1 augustus te zien in het shirt van Budvar Tabor. Bovendien zal zijn website een nieuw likje krijgen. (LS)

PMEmail PosterUsers Website

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll